Translate

fredag 7 december 2012

Backe upp och backe ner


Lilla hästen Plopp, han rider i galopp. Backe upp och backe ner, till han inte orkar mer...

Min lilla skrålar för full hals. Jag kan inte hålla tillbaka tårarna hur mycket jag än försöker. Sorgen anfaller och det enda jag kan göra är att låta den göra det. Anfalla. Utan att min lille son blir rädd. Han sjunger på även om jag ser att han ser att jag är ledsen. Han kommer med sina leksaker och ger mig dessa i present. Älskade unge. Vad skulle jag göra utan dig?

Andas. Snyter mig. Kollar spegeln och ser en trött och rödögd panda. Torkar bort det utsmetade sminket och tänker att jag är som hästen Plopp fast den ledsna varianten.
Måste orka.
 
Backe upp och backe ner.

Andas.

Redo för fredagsmys.

11 kommentarer:

  1. Lilla du, jag förstår vad du går igenom MVH Åsa

    SvaraRadera
  2. Kram fina du. Backe upp och backe ner...tillsammans klarar ni det, ni kommer att klara det. Gråt och kramas.

    Styrkekramar från mig.

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Så tufft livet är! Men ni kommer att klara det även om du kan tvivla ibland...
    Tvår steg framåt kan ge ett steg bakåt men till sist går det framåt ändå...Men det tar tid och det får ta tid.... Det viktigaste är kanske att den dagen man känner sig "mogen" gå tillbaks till en vardag.
    Tänker då barnen går till skolan och själv går man till jobbet...
    Just för att få rutiner som en ram...

    Förr hade man ju sorgeband på kappan för att visa omgivningen att man kunde vara lite labil-inte vet jag ifall det var rätt men det ger en fingervisning att sorg tar tid....

    Vi miste vår mamma ( gammal och helt "rätt" att hon lämnade jordelivet men...)2011 och nu kommer julen. Jag känner hur alla känslor åter kommer upp till ytan och måste bearbetas.
    Precis som du så fint skriver livet är backe upp och backe ner...... Det enda vi kan göra är att följa med på resan men göra det på det sättet vi själva vill!!
    Du och liten kommer att resa vidare backe upp och backe ner....Ni kommer att se solen många gånger......Livet är sånt!!

    SvaraRadera
  4. BRA, låt det anfalla
    andas
    ta en dag i taget
    kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Kikar in för att önska dig och barnen en fin vecka. Ta hand om er!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Käraste vän <3
    Jag tänker på dig ofta och hoppas att du finner en väg att bearbeta sorgen. Kanske dumt att säga. Sorgen lämnar oss aldrig. Jag vet för jag misste min bror för 34 år sen. Åren som går förändrar ingenting. Det är som att vi sågs igår och nu är han borta. Men vi lär oss leva med det och ta oss igenom trots allt.

    Du har en underbar son! <3 Han ser och förstår din sorg. Han är så god och vill trösta dig. Min dotter gjorde likadant när jag sorjade efter separationen från sin pappa. Hon kom och gav mig den röda stora elefanten när hon såg att jag grät.
    Du och din son kommer att klara av allt tillsammans. Ni har varandra.
    Massor med värme till mor och son <3 <3 <3

    SvaraRadera
  7. Kikar in för att önska dig och barnen en fin jul. Jag hoppas att ni får det men jag vet också att ni känner stor saknad. Även fast ni ständigt bär på saknad kan jag tänka mig att det blir extra påtagligt vid högtider eller andra tillfällen som ni har firat. Ta hand om er!

    God Jul och kram från mig!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. God fortsättning

    SvaraRadera
  9. Knappar in till dig iallafall nån gång varje dag nästan...
    Vi är många därute som tänker på er! Särskillt ikväll önskar jag dig kraft att "fira" nyår, och hoppas ni är tillsammans med nära och kära, vänner eller familj, som bär er...
    Allt gott inför det nya året önskar jag dig och din lille fina kille! Nya minnen att lägga till dom gamla - lika fina, fast på ett nytt sätt...
    Tänker på er vid tolvslaget...

    SvaraRadera
  10. Hälsar på igen för att jag tänker på dig och lillen. Hoppas det nya året blir bra för er. Tänker på er massor.
    Varmaste styrkekramar till er båda från hela mitt hjärta! <3 <3 <3
    Tali

    SvaraRadera
  11. Önskar dig och din familj god fortsättning! Hoppas att år 2013 gör er sorg lättare att bära och att ni finner allt mer glädje i livet!
    *kramar om*

    SvaraRadera