Translate

onsdag 29 augusti 2012

En stund, en konsert och en enkät


   – Pappa ska bara vara ensam en stund. Sen kommer vi hem till pappa.

Den lille upprepar detta så gott som varje morgon då vi lämnar hemmet för jobb och dagis. Han tänker på sin pappa, att pappa är ensam och vill gärna ge honom en puss och en kram innan vi går hemifrån. Det får han, om pappa inte redan somnat om.  

Det första den lille gör när vi kommer hem är att sätta sig på golvet och ropa på pappa så att han kan hjälpa till med jacka, skor, handtvätt, risifrutti och sätta på en film. Gärna något med dinosaurier. Pappa svarar och kommer och fixar. Då är allt som det ska. Då är den lille lugn.
 
Imorgon tar jag med stora tjejen på konsert. Coldplay på Stadion. Ryser bara jag tänker på det. Hoppas på fint väder och en lika fantastisk måne som ikväll. Sedan får musiken sköta resten.

Och till sist, ska sjukvården blogga och facebooka? Gå gärna in och läs och tyck till. Här.

Natti

4 kommentarer:

  1. Hoppas du och din dotter får en härlig kväkk tillsammans! Det behöver ni.
    Lillen är så rar och god. Han känner ju på sig. Barn förstår mer än vad vi tror.
    Torsdagskram!

    SvaraRadera
  2. Ja barn förstår enormt mycket och behöver få vara med och involverade:)

    Ett stort tack för att du hjälper oss sprida vår enkät om "cancervården i sociala medier". Det kommer vara en stor tillgång för oss i det fortsatta arbetet med att öppna oss och erbjuda trasperens och inflytande.

    Kram

    Patrik Göransson

    SvaraRadera
  3. Hoppas det blir en superkväll! Sådana där minnen som bygger ett liv :-)
    Tänkte på det där med böcker, jag läste Herr Muffin för min äldste när han var liten, då en släkting gått bort. Men jag började gråta och blev helt hysteriskt ledsen, så det gick inte. Herr Muffin... Och några andra lämpliga böcker för yngre barn hittade jag inte. För även små känner på sig, tänker och lägger ihop i sitt huvud. Försöker få alla pusselbitar på plats. Jag tänker att för små barn är alltid det bästa "buisness as usual", och att det är det de själva strävar efter. Pappa kommer alltid och fixar med saker när man kommit hem från skolan, osv.

    Nej, jag är inte sjuk. Småtrams bara. En av tabletter är dock för huvudet som gick sönder när jag sprang in i den där kända väggen för ett antal år sedan. Inget dödligt. Så inget som kan jämföras med allvarligare saker på minsta lilla vis. Men nödvändig medicin för att jag skall kunna ta del av livet.

    Jag tycker så mycket om dina texter och reflektioner. Jag behöver hjälp ibland med perspektiv, och du ger det på ett jättebra vis. Lite det som Spenatmamman just skrivit om i sitt senaste inlägg.

    Må väl! :-)))

    SvaraRadera
  4. Hoppas att dottern och du fick en underbar kväll!
    Kram från Pernilla i Skåne

    SvaraRadera